Dabović-Pejović, Mirjana, istoričarka umjetnosti (Kotor, 1973). Supruga umjetničkog fotografa → Lazara Pejovića. Diplomirala je istoriju umjetnosti na FF Univerziteta u Beogradu. Zaposlena je u → Narodnom muzeju Crne Gore. Kao kustoskinja „Ateljea Dado”, organizovala je i realizovala brojne programe – izložbe, promocije i prezentacije umjetnika iz Crne Gore i inostranstva. Ima zvanje muzejskog savjetnika, a imenovana je i za rukovodioca Umjetničkog muzeja Crne Gore. U okviru selektiranih autorskih projekata izdvajaju se: „Foto Formia”, izložba Biljane Janković, Galerija SKC, Beograd (2002); selekcija video-radova crnogorskih autora, SKC, Beograd (2003); „Paralelni svjetovi”, Narodni muzej Crne Gore – Biljarda (2004); „Mala plaža”, izložba Voja Radonjića, „Atelje Dado” (2005); „Na drugi pogled”, Salon Muzeja savremene umetnosti, Beograd (2005); „At Second Sight”, Contemporary Art of Montenegro, Pavelhaus, Laafeld, Austrija (2006); „Novi talas o specifičnostima savremenog izraza na umjetničkoj sceni u Crnoj Gori”, u organizaciji → Centra savremene umjetnosti Crne Gore – Podgorica, Sarajevo, Brisel, Pariz, Nikšić, Utreht (2005–2006); „Individualne poetike Mediterana”, Umjetnička galerija Cetinje (2011); „Savremena crnogorska fotografija”, Narodni muzej Slovenije, Ljubljana (2012); „Metafizički predjeli sadašnjice”, Pordenone Contemporanea, Pordenone, Italija (2012); „Imago mundi”, selekcija crnogorskih savremenih umjetnika za kolekciju Luciano Benetton (2015); „Where after post-truth? Umjetnost u svijetu bez tišine”, Crnogorska galerija umjetnosti „Miodrag Dado Đurić”, Cetinje (2018). Objavila je niz tekstova iz oblasti savremene umjetničke kulture u stručnim časopisima, publikacijama i kataloškim izdanjima. Članica je Društva istoričara umjetnosti Crne Gore i Odbora za istoriju umjetnosti CANU (→ Crnogorska akademija nauka i umjetnosti).
A. Čilikov