Nikčević, Nataša, istoričarka umjetnosti, likovna kritičarka (Nikšić, 23. II 1965). Diplomirala je na Odeljenju za istoriju umetnosti FF u Beogradu. Likovnim kritikama u Pobjedi, Monitoru, Crnogorskim književnim novinama, intervjuima sa umjetnicima i uvodnim tekstovima u katalozima izložbi, pisanim tokom posljednje dekade XX i prvih decenija XXI v., afirmisala je mnoge mlade stvaraoce, analizirala djela priznatih umjetnika i beskompromisnim estetskim sudovima osnažila likovno stvaralaštvo u Crnoj Gori. Među njenim autorskim i koautorskim projektima izdvajaju se: Portret umjetnika u mladosti (Podgorica, 1997); Savremena crnogorska umjetnost 1950–2000 (Sarajevo, 2000); Ogledalo/ogledanje (Podgorica, 2001); U vrtovima drugih mogućnosti: izložba crnogorskih umjetnika (Bari, 2001); Savremena crnogorska grafika (Pariz, 2005); Penolopolis: Žensko mapiranje mediteranskog grada (Podgorica, 2013); TAG (Sarajevo, 2012 – Nagrada „Srebrna pahuljica” Internacionalnog festivala „Sarajevska zima”). U autorskom projektu Crtež kao eksperiment (Centar savremene umjetnosti Crne Gore, Podgorica, 2018) predstavila je radove 45 umjetnika različitih generacija, a pratećim tekstom Vrt sa stazama koje se račvaju postavila je konceptualne osnove crteža u crnogorskoj umjetnosti. Učestvovala je u stvaranju i radu Cetinjskog bijenala savremene umjetnosti i bila komesar crnogorske izložbe na 55. Venecijanskom bijenalu umjetnosti 2013. Bila je članica Redakcije prvog crnogorskog žurnala za savremenu umjetnost → Art Centrala, Žirija za dodjelu stručnih nacionalnih nagrada „Petar Lubarda”, Podgoričkog likovnog salona, potpredsjednica Udruženja istoričara umjetnosti Crne Gore i članica Odbora za likovne umjetnosti CANU (→ Crnogorska akademija nauka i umjetnosti). Članica je ULUCG-a.
S. Brajović