Danijela Mršulja-Vasić, Monument (šaka i nar), 2012.
Mršulja-Vasić, Danijela, vajarka (Kotor, 1. IX 1979). Diplomirala je 2005. na FLU u Beogradu. Na istom fakultetu magistrirala je 2009, na odsjeku Vajarstvo, pod mentorstvom prof. M. Bajića. Doktorand je na istom fakultetu (mentor prof. V. Lalić). Rezidencijalno je boravila u Kunstzentrum Bosener Mühle, St. Wendel, Njemačka (2008); Mediterranean workshop, Galleria Arte Contemporanea – Le Ciminiere, Katanija, Italija (2009); Cité Internationale des Arts, Pariz (2011); Kunstlerstadt Gmünd, Austrija (2015); Lemansko jezero, Švajcarska (2018). Od 2011. radi sa životnim saputnikom fotografom Milenkom Vasićem na različitim umjetničkim projektima. Od 2012. oni djeluju kao umjetnička kolaborativna grupa „Dim Tim”, koja se bavi problematikom komunikacije ljudi različitih kultura, uslovljene novim tehnologijama, socijalnim mrežama i virtuelnim svjetovima. Po vokaciji vajarka, svoje umjetničko interesovanje usmjerila je i na istraživanje novih medija i materijala, tako da njen složen umjetnički opus obuhvata: performans, video-radove, instalacije, fotografije, slike i land art. U skulpturi ispoljava nepoznanice svog intimnog svijeta zasnovanog na intelektualno-kognitivnim referencama i opšteljudskim, univerzalnim vrijednostima, čiji se korijeni nalaze u fenomenološkim specifičnostima arhaičnog i postmodernog izraza. U vezi sa tim, njen vajarski opus obuhvata: radove sa elementima arhetipskog značenja, realizovanim u materiji primi – glina/terakota: stopala i ruke; i savršene artificirane forme – preciznih, bijelih, čistih, sterilnih oblina (sjeme, začetak, srž), postavljenih u harmoničnim ritmalnim formacijama, na podu, u polju, na vještačkoj podlozi, kao znaci po sebi i za sebe. Ljudska i kreativna potreba grupe „Dim Tim”, da dâ jednu novu humaniju notu hladnom prostoru urbanih, sterilnih sredina, rezultirala je ostvarenjima kojima je pomjerila „granice ulične umjetnosti”. Preko banera, i murali sa strogim geometrijskim formama op-arta (crna – bijela) i geometrijskim oblicima uspostavljaju tijesnu korelaciju i interakciju umjetničkog djela u ambijentalne sredine (Srbija, Austrija, Vijetnam, Švajcarska). Značajniji ciklusi: Između tebe i mene, Beskonačan niz, Kvintesencija i dr. Njene skulpture izložene su u javnim prostorima: Tivat; San Benedeto del Tronto (Italija); Gmind (Austrija); Kotor (skulptura, ambijentalna instalacija i sa grupom „Dim Tim”); Gorica (Italija); Otzenhausen (Njemačka). Samostalne izložbe: Pljevlja, Kotor, Beograd, Gmünd (Austrija), Sankt Vendel (Njemačka), Podgorica, Herceg Novi, Pariz, Cetinje. U kontekstu angažovanog odnosa prema aktuelnostima, realizovala je multimedijalnu izložbu posvećenu jubileju 200-godišnjice rođenja Petra II Petrovića Njegoša („Atelje DADO”, Cetinje, 2013). Izlagala je na brojnim kolektivnim izložbama u Crnoj Gori i inostranstvu (Srbija, Grčka, Njemačka, Slovenija, Ukrajina, Italija i dr.). Nagrade: Nagrada za crtež FLU, Beograd (2007); Nagrada „Kotorski likovni umjetnici”, Kotor (2007); Nagrada Hercegnovskog zimskog salona (2008, 2009); Nagrada „Paola De Manincor” za mural City, Prijedor, sa grupom „Dim Tim” (2016). Članica je ULUCG-a od 2008.
Literatura i izvori: M. Radulović, intervju „Jednostavnost kao doživljaj i osjećanje svega”, Art Centrala, CSU, Podgorica, 2008; G. Vasiljević, pred. kat. Sopoćanska viđenja 08, Galerija „Zvono”, Beograd, 2009; S. Slovinić, „Danijela Mršulja”, Ars Libris (1999–2012), Podgorica, 2013, 242–244.
Lj. Zeković